28.06.2018 Ubezpieczenia

Jak potwierdzić okresy podlegania ubezpieczeniom i wysokość wynagrodzenia

Nasz pracownik niedługo osiągnie wiek emerytalny i ma zamiar wystąpić do ZUS o przyznanie emerytury. W jaki sposób powinien udokumentować niezbędne do nabycia prawa do emerytury okresy zatrudnienia oraz osiągane wynagrodzenie? Czy musimy udzielić pracownikowi pomocy w kompletowaniu dokumentów?

PROBLEM

RADA

Pracownik ma prawo zwrócić się do zakładu pracy o pomoc w skompletowaniu wniosku o emeryturę. Wówczas zakład pracy musi udzielić takiej pomocy. Okresy zatrudnienia można udokumentować np. świadectwem pracy, wpisami w legitymacji ubezpieczeniowej, zeznaniami świadków. Szczegóły w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne