22.09.2007 Ubezpieczenia

Co zrobić w sytuacji, gdy z powodu trudności finansowych zakład pracy nie może wypłacić świadczeń chorobowych

Z powodu trudności finansowych od stycznia br. nie wypłacamy pracownikom regularnie wynagrodzeń za pracę. W niektórych miesiącach wypłaciliśmy tylko zaliczki na poczet wynagrodzenia. Zawiesiliśmy również wypłatę przysługujących pracownikom premii miesięcznych i kwartalnych. Dwoje pracowników przyniosło nam we wrześniu zwolnienia lekarskie. Jedno z nich przypada na okres ciąży. Jak ustalić podstawy wymiaru wynagrodzenia chorobowego tych pracowników? Czy jest wymóg, że musimy wypłacić w pierwszej kolejności te świadczenia? Co zrobić, gdy zabraknie pieniędzy na wypłaty?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty