Jak prawidłowo tworzyć regulamin wynagradzania
Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników w zakładzie pracy nieobjętym zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, ma obowiązek wprowadzić w swojej firmie regulamin wynagradzania. Dla ważności tego regulaminu i zawartych w nim zapisów znaczenie ma zarówno dochowanie procedury jego wprowadzania, jak i przestrzeganie powszechnie obowiązujących zasad dotyczących jego treści.
Określenie „co najmniej 20 pracowników” dotyczy pracowników w rozumieniu Kodeksu pracy, a więc osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. W tej liczbie nie uwzględnia się pracowników tymczasowych, których pracodawcą jest agencja pracy tymczasowej, a nie pracodawca, na rzecz którego wykonują oni pracę. Należy natomiast uwzględnić wszystkich pozostałych pracowników bez względu na to, czy wykonują oni pracę, a więc pracowników na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, a nawet bezpłatnych. Nie ma znaczenia ani rodzaj umowy o pracę (na czas określony, nieokreślony, na okres próbny), ani wymiar etatu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty