07.12.2006 Ubezpieczenia

Jak ustalić, czy zakład pracy jest uprawniony do wypłacania świadczeń z ubezpieczenia chorobowego

Do tej pory nie musieliśmy wypłacać pracownikom świadczeń z tytułu choroby i macierzyństwa. Po wypłaceniu wynagrodzenia za czas choroby przekazywaliśmy dokumentację do ZUS. Liczba zatrudnionych pracowników w poszczególnych miesiącach 2006 r. to od 6 do 10 osób. Ze względu na zawarcie przez zakład nowych kontraktów postanowiliśmy zatrudnić w sierpniu br. na podstawie umowy dodatkowych pracowników na czas wykonania określonej pracy. Ponadto od września br. przyjęliśmy w celu przygotowania zawodowego 3 uczniów. Obecnie zakład zatrudnia 15 pracowników na pełny etat, 4 pracowników na 1/2 etatu oraz 3 uczniów. Czy od 1 stycznia 2007 r. nadal będziemy zwolnieni od ustalania i wypłacania świadczeń z ubezpieczenia chorobowego?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty