1. Jakie błędy popełniają pracodawcy przy ustalaniu prawa do zasiłków chorobowych
Wszyscy pracodawcy mają obowiązek ustalania prawa i wysokości wynagrodzenia za czas choroby pracowników. Pracodawcy, którzy zatrudniają na 30 listopada danego roku powyżej 20 pracowników, wypłacają w kolejnym roku również zasiłki finansowane z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego. Nieprawidłowe ustalenie prawa do wynagrodzenia za czas choroby może mieć wpływ na późniejszą wypłatę zasiłków z ubezpieczenia chorobowego.
Kontrolę nad wydatkowaniem środków z ubezpieczenia chorobowego sprawuje ZUS. Dlatego upoważnieni pracownicy ZUS mogą zwrócić się do pracodawcy o udostępnienie dokumentów i o umożliwienie przeprowadzenia kontroli w zakładzie pracy. Najczęstszymi błędami, które popełniają pracodawcy, są zawyżenie albo zaniżenie podstawy wymiaru świadczeń oraz ustalanie podstawy wymiaru zasiłków z 6, a nie z 12 miesięcy kalendarzowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się