Na jakich zasadach ZUS wydaje nowe legitymacje emeryta-rencisty?
Już niedługo emeryci i renciści, załatwiając codzienne sprawy w bankach, przychodniach czy podczas kontroli biletów w środkach komunikacji publicznej, nie będą musieli okazywać odcinków przekazów pocztowych lub wyciągów bankowych potwierdzających uprawnienie do określonego świadczenia. Od 1 stycznia 2006 r. ZUS zaczął wydawać legitymacje emeryta-rencisty, które mają potwierdzać ich status. W pierwszej kolejności otrzymają je osoby, których świadczenie jest przekazywane na rachunek w banku lub w SKOK, a następnie pozostali świadczeniobiorcy.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych został zobowiązany do wystawiania osobom uprawnionym do emerytur i rent imiennych legitymacji emeryta-rencisty, według określonego wzoru i w określonym trybie. Legitymacje wydają terenowe jednostki organizacyjne ZUS właściwe w sprawach wydawania decyzji dotyczących świadczeń emerytalno-rentowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się