Rozpoznawanie przychodu przez spółkę z tytułu sprzedaży kart podarunkowych w kontekście podatku dochodowego od osób prawnych - Interpretacja indywidualna z dnia 9 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.224.2025.3.MR1
Wydanie karty podarunkowej nie stanowi przychodu podatkowego dla emitenta; przychód powstaje dopiero z tytułu prowizji od sprzedawców w okresach rozliczeniowych lub po upływie ważności karty, kiedy środki uzyskają charakter definitywny.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie ustalenia czy:
- w przypadku dokonania przez Klienta zakupu towarów/produktów od Sprzedawcy Kartą podarunkową oraz za pośrednictwem Platformy, Spółka nie powinna rozpoznać przychodu w dacie otrzymania przez Spółkę środków pieniężnych za wydanie Karty podarunkowej -
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
