Interpretacja indywidualna z dnia 30 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.775.2024.2.KR
Obowiązki płatnika (banku) w związku z zrzeczeniem się przez bank w ramach zawartej ugody roszczenia o spłatę przez klienta zobowiązań z tytułu udzielonej pożyczki w zakresie w jakim nie zostały one zaspokojone na dzień zawarcia ugody oraz zwrotem części lub całości poniesionych przez klienta kosztów postępowania sądowego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanegostanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 października 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
A (dalej: „Bank”; „Wnioskodawca”) jest bankiem krajowym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (dalej: „Prawo bankowe”). Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest wykonywanie czynności bankowych na podstawie i zgodnie z wymogami Prawa bankowego oraz regulacji Komisji Nadzoru Finansowego, obejmujących m.in. prowadzenie rachunków bankowych, udzielanie kredytów (pożyczek) zarówno podmiotom gospodarczym jak i osobom fizycznym (zabezpieczonych, jak i niezabezpieczonych hipoteką), przyjmowanie wkładów pieniężnych, jak również działalność powiernicza i maklerska.
Jedną z najważniejszych czynności bankowych jest udzielanie przez Bank pożyczek osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej - konsumentom (dalej jako: „klienci”). Proces składania przez klientów wniosków kredytowych (o udzielenie pożyczek) odbywa się w sposób tradycyjny w placówkach Banku/pośredników finansowych wykonujących czynności agencyjne w imieniu Banku (kanał stacjonarny) oraz w kanałach zdalnych, tj. przez call center Banku (bankowość telefoniczną) lub poprzez internet (tj. stronę internetową Banku
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty