Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.346.2024.3.MS
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.30.0.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 lipca 2024 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan w odpowiedziach na wezwanie 6, 25 i 26 września 2024 r. (daty wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pan osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Korzysta od 2021 r. z opodatkowania przychodów osiąganych w ramach działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Spełnia Pan bowiem wynikające z przepisów art. 6 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 z późn. zm. – dalej u.z.p.d.o.f., warunki korzystania z opodatkowania w tej formie oraz nie występują w Pana przypadku przesłanki negatywne, o których mowa w art. 8 u.z.p.d.o.f.
W ramach prowadzonej działalności uzyskuje Pan przychody z reklam wyświetlanych na A w ramach (...) dla A. Zgodnie z uzyskaną opinią Urzędu Statystycznego w Łodzi z (...) 2022 r. (sygn. (...)) usługi w tym zakresie mieszczą się w grupowaniu PKWiU 59.11.30.0 obejmującym sprzedaż miejsca lub czasu na cele reklamowe w filmach, nagraniach wideo i programach telewizyjnych.
Uzupełnienie stanu faktycznego
Wynagrodzenie otrzymuje Pan z tytułu reklam wyświetlanych przed, w trakcie oraz po Pana filmach publikowanych na A. Wyświetlanie reklam oraz naliczanie wynagrodzenia jest regulowane przez (...). Wysokość wynagrodzenia zależy od liczby i rodzaju wyświetlanych reklam, a także od lokalizacji widzów, ponieważ stawki za wyświetlanie reklam różnią się w zależności od kraju, z którego pochodzi użytkownik.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty