Interpretacja indywidualna z dnia 25 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.479.2024.2.AJB
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu oraz niepodleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu ... oraz niepodlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację ww. projektu jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu ..., niepodlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację ww. projektu, stawki podatku VAT oraz uznania kwoty otrzymanej dotacji za wartość brutto. Uzupełnili go Państwo pismami z 20 czerwca 2024 r. (wpływ 20 czerwca 2024 r.) oraz z 5 września 2024 r. (wpływ 5 września 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina ... jest podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT), zarejestrowanym jako podatnik czynny. Gmina będzie realizować zadanie w ramach Konkursu ... pracownie – edycja 2024. Wartość otrzymanego dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ... będzie wynosić …, co stanowi 77,13% z całości kosztów zadania. Projekt będzie wykonany w … wchodzącej w skład ….
Nowopowstała pracownia ekologiczna będzie to ..., połączy w sobie pracownię geograficzną dla klas V-VIII i pracownię ekologiczną dla przedszkolaków i uczniów klas I-IV.
Pracownia ma być centrum przyrodniczym, które zachęci uczniów do poznania otaczającego świata i zrozumienia w nim rządzących praw, zaciekawi i zainspiruje. Klasa będzie miejscem pracy uczniów z wykorzystaniem metody uczenia się ucznia za pomocą doświadczania, bliskiego kontaktu z makietami obrazującymi żywiołowość procesów zachodzących w przyrodzie, wykorzystania multimediów i filmów dydaktycznych, a także źródła wiedzy jakim jest Internet w mniejszych grupach za pomocą ekranu, ale także dostępności do laptopów. Dzięki nim uczeń w pracy w parach lub małych grupach, będzie mógł sam sterować procesem uczenia się szeroko rozumianej geografii.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty