Interpretacja indywidualna z dnia 19 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.567.2024.2.AG
Zwolnienie od podatku VAT czynności wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych lub akcji społecznych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT czynności wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych lub akcji społecznych. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Spółka (…) jest jednostką (…) działającą w oparciu o przepisy ustawy o radiofonii i telewizji (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1722 ze zm. - dalej ustawa o rtv).
(...). Nie zmienia to faktu, że podstawową działalnością Spółki jest (…). Ponadto podkreślić należy, że Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, zwolnioną z podatku oraz czynności niepodlegające opodatkowaniu tym podatkiem.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i może zawierać w przyszłości umowy z podmiotami ze sfery publicznej (ministerstwa i urzędy, organy administracji, jednostki samorządu terytorialnego i samorządu zawodowego, instytucje kultury, instytuty, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne działające w sferze publicznej), których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) tzw. kampanii informacyjnych, kampanii społecznych. Wymienione kampanie charakteryzują się tym, że na zamówienie danego podmiotu emitowany jest spot lub seria spotów informacyjnych o ustalonej formie i treści, które w określonym czasie i określoną liczbę razy są emitowane przez Spółkę. Kampania informacyjna/społeczna i ww. emisja jest finansowana w całości lub w części przez zamawiającego. Zamawiający może zlecić realizację kampanii informacyjnej/społecznej przez pośrednika (np. dom mediowy lub podmiot, w którym spółka ma udziały) na podstawie umowy z tym pośrednikiem lub też pośrednik może zlecić realizację takich kampanii Spółce. Wówczas takie zlecenie będzie fakturowane na pośrednika, a ten będzie finalnie obciążał właściwy podmiot zlecający kampanie. Przedmiotowe spoty przede wszystkim dotyczą treści społecznie użytecznych. Mają one charakter edukacyjny lub informacyjny. Popularyzują wiedzę z różnych dziedzin z zakresu ochrony i promocji zdrowia, zasad funkcjonowania państwa i prawa, nauki, kultury i sztuki, ekonomii i gospodarki, historii i pamięci narodowej, sportu, funkcjonowania organizacji międzynarodowych, w tym Unii Europejskiej itp. Cechą spotów jest także rozpowszechnianie informacji społecznie użytecznych, dotyczących albo , np. akcji prowadzonych przez poszczególne ministerstwa, urzędy i organizacje w danym zakresie, a także recenzji, komentarzy, publicystyki na temat tych zdarzeń itp. Treść spotów nie promuje i nie reklamuje żadnego produktu, ani jakiejkolwiek działalności komercyjnej podmiotów gospodarczych i ich ofert. Nie zmierza ona do promocji sprzedaży lub odpłatnego , który zlecił jego emisję (np. ministerstwa, urzędu, organizacji).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty