Wykorzystanie rezerwy celowej na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 25 kwietnia 2024 r., sygnatura WA-0280/26/2024
W związku z wnioskiem z dnia 19 kwietnia 2024 r. znak: SO.5532.1.2024, dotyczącym możliwości wykorzystania rezerwy celowej na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu wyjaśnia, co następuje.
Rezerwa celowa na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego jest rezerwą obligatoryjną utworzoną na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122) (dalej u.z.k.), który stanowi, że: „w budżecie jednostki samorządu terytorialnego tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 % wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu”.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty