Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.636.2024.1.JSZ
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
6 sierpnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 sierpnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. „…” w Szkole Podstawowej w ...
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest czynnym podatnikiem i płatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu dostawy wody, odprowadzania ścieków oraz wynajmów lokali. Gmina prowadzi działalność mieszaną, tzn. opodatkowaną, zwolnioną oraz niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Z dniem 1 stycznia 2017 roku Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólne rozliczanie podatku VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Zgodnie z ustawą o VAT, Gmina ustala wskaźniki proporcji, o których mowa w art. 86 oraz art. 90 ustawy o VAT.
Gmina wspólnie z jednostką budżetową, Szkołą Podstawową w …, przygotowała wniosek o udzielenie dotacji w ramach konkursu pn. „…” organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem konkursu jest polepszenie warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnych i pomysłowych nowych pracowni edukacyjnych w szkołach.
Z myślą o nowoczesnej szkole planuje się stworzenie pracowni chemiczno-fizycznej, która mogłaby zapewnić uczniom warunki do realizacji przedmiotów, prowadzenia obserwacji i doświadczeń. Stworzenie takiej pracowni umożliwi uczniom bezpieczny dostęp do sprzętu laboratoryjnego, pomiarowego, multimedialnego i szerokiej gamy pomocy dydaktycznych. Pozyskane zasoby pracowni pozwolą na prezentację treści programowych w atrakcyjny, nowoczesny i przystosowany dla uczniów, doświadczenia podniosą aktywność i zainteresowanie przekazywanymi treściami, w rezultacie lepsze zrozumienie i przyswojenie wiedzy i umiejętności oraz zastosowanie ich w życiu codziennym. Zakupiony sprzęt ułatwi obserwację oraz umożliwi wykonania badań co stanowi ciekawą formę zdobywania wiedzy. Realizacja nauczania w nowopowstałej pracowni pozwoli na znaczący wzrost świadomości ekologicznej, wiedzy i umiejętności uczniów. Pracownia chemiczno-fizyczna to połączenie dwóch najpopularniejszych pracowni przedmiotowych, które dzięki swemu wyposażeniu stanowią idealną bazę do praktycznego wspomagania nauczania fizyki i chemii w szkołach podstawowych. Nauczyciel, ale również i sami uczniowie pod jego nadzorem, mają możliwość przeprowadzania zróżnicowanych eksperymentów z substancjami chemicznymi, poznawania i badania zachodzących reakcji i praw rządzących światem przyrody oraz doświadczalnego utrwalania wiedzy podręcznikowej. W tym celu wskazanym było wyposażenie obecnej sali lekcyjnej w nowoczesny laptop, dygestorium z wyciągiem oraz pomocy dydaktycznych umożliwiający obserwacje doświadczeń i zjawisk niemożliwych do obejrzenia w realnej rzeczywistości.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty