28.08.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.390.2024.1.SR

Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 19 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 34 ustawy, czynności wykonywanych przez Państwa w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Spółka X. jest jednostką radiofonii publicznej działającą w oparciu o przepisy ustawy o radiofonii i telewizji (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1722 ze zm. – dalej ustawa o rtv). (…). Nie zmienia to faktu, że podstawową działalnością Spółki jest nadawanie regionalnego programu radiowego i realizacja misji publicznej (art. 21 ust. 1 ustawy o rtv), tj. oferowanie, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się (...).

Ponadto podkreślić należy, że Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, zwolnioną z podatku oraz czynności niepodlegające opodatkowaniu tym podatkiem.

Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i może zawierać w przyszłości umowy z podmiotami ze sfery publicznej (ministerstwa i urzędy, organy administracji, jednostki samorządu terytorialnego i samorządu zawodowego, instytucje kultury, instytuty, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne działające w sferze publicznej), których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) tzw. kampanii informacyjnych, kampanii społecznych. Wymienione kampanie charakteryzują się tym, że na zamówienie danego podmiotu emitowany jest spot lub seria spotów informacyjnych o ustalonej formie i treści, które w określonym czasie i określoną liczbę razy, są emitowane przez Spółkę. Kampania informacyjna/społeczna i ww. emisja jest finansowana w całości lub w części przez zamawiającego. Zamawiający może zlecić realizację kampanii informacyjnej/społecznej przez pośrednika (np. dom mediowy lub podmiot, w którym spółka ma udziały) na podstawie umowy z tym pośrednikiem lub też pośrednik może zlecić realizację takich kampanii Spółce. Wówczas takie zlecenie będzie fakturowane na pośrednika, a ten będzie finalnie obciążał właściwy podmiot zlecający kampanie.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne