04.09.2024 11:15 Kadry i płace

Obsługa zgłoszeń sygnalistów - praktyczne wskazówki dla pracodawcy

25 września 2024 roku zaczną obowiązywać przepisy ustawy o ochronie sygnalistów. Oprócz wdrożenia procedury zgłoszeń wewnętrznych pracodawcy muszą pamiętać o innych obowiązkach i terminach wynikających z nowych regulacji. W przypadku gdy do firmy wpłynie zgłoszenie od sygnalisty o naruszeniu prawa obowiązkiem pracodawcy jest jego wprowadzenie do rejestru oraz potwierdzenie zgłoszenia sygnaliście w nieprzekraczalnym terminie 7 dni.

Przyjęcie zgłoszenia i wpis do rejestru

Pracodawca jest zobowiązany prowadzić rejestr zgłoszeń wewnętrznych (art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie sygnalistów). Przyjęcie nowego zgłoszenia od sygnalisty jest równoznaczne z wpisaniem go do rejestru zgłoszeń. Na tym etapie koordynatorzy korzystający z platform do obsługi zgłoszeń nie będą musieli się tym martwić, bo stanie się to automatycznie. Jeśli nie korzystamy z takiego narzędzia, uzupełniamy nasz rejestr zgodnie z wymogami ustawy o ochronie sygnalistów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty