Kiedy zaliczyć w koszty podatkowe wydatki na stworzenie „rezerwy serwisowej”
PROBLEM
Spółka świadczy usługi informatyczne. Na zlecenie swoich kontrahentów realizuje rozmaite projekty informatyczne wymagające wykorzystywania i zaangażowania różnorodnego sprzętu informatycznego, urządzeń, elementów itp. Zobowiązuje się do określonego czasu gwarancji (np. 3 lata od daty sprzedaży). Nabywa zamówiony przez kontrahenta sprzęt komputerowy z pewną, określoną nadwyżką, która przeznaczona jest wyłącznie do realizacji ewentualnej obsługi gwarancyjnej. Z uwagi na niską wartość nabywane podzespoły nie są amortyzowane. Rezerwa serwisowa nie jest przeznaczona do dalszej odsprzedaży jako towar (środki obrotowe), lecz jest jedynie utrzymywana „w gotowości", na potrzeby obsługi w ramach udzielonej gwarancji. Kiedy wydatki na nabycie takiego sprzętu powinny stanowić koszty uzyskania przychodu działalności prowadzonej przez spółkę?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty