Interpretacja indywidualna z dnia 6 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.190.2024.2.KK
Brak wpływu dokonywanej korekty dochodowości na rozliczenie podatku VAT, brak obowiązku obliczenia kwoty podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy, zgodnie ze sposobem określenia proporcji, wskazanym w art. 86 ust. 2a ustawy oraz sposob dokumentowania dokonywanych rozliczeń wyrównawczych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 kwietnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku wpływu dokonywanej Korekty dochodowości na rozliczenie podatku VAT;
- braku obowiązku obliczenia kwoty podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy, zgodnie ze sposobem określenia proporcji, wskazanym w art. 86 ust. 2a ustawy;
- sposobu dokumentowania dokonywanych rozliczeń wyrównawczych.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 28 maja 2024 r. (wpływ 28 maja 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
„A” (dalej: Wnioskodawca, Spółka) jest spółką posiadającą rezydencję podatkową w Polsce i zarejestrowaną dla celów VAT w Polsce jako podatnik VAT czynny.
Opis grupy „A”
Wnioskodawca należy do „A”, będącej dostawcą urządzeń (...).
Role podmiotów należących do Grupy można podzielić następująco:
· Jednostką dominującą najwyższego szczebla (ultimate owner) jest „A” (...), która świadczy wybrane usługi wsparcia oraz udziela finansowania wewnątrzgrupowego swoim jednostkom zależnym;
· Jednostki pierwszej linii to spółki/oddziały, zajmujące się sprzedażą (ang. front line units; dalej: FLU). Działają one jako dystrybutorzy i zajmują się bezpośrednią obsługą klienta na poziomie lokalnym. Dystrybuowane produkty nabywane są przez FLU od podmiotów odpowiedzialnych za daną linię serwisową, tj. od Pryncypałów. FLU, na podstawie cenników obowiązujących w Grupie, negocjuje oraz podpisuje umowy z klientami, a także odpowiada za działania marketingowe na rynku lokalnym. Podmioty odpowiedzialne za daną linię produktową (Pryncypałowie) odpowiadają natomiast za globalną strategię marketingową, ustalają ramy cenowe i rabatowe. Ponadto, Pryncypałowie określają FLU cel sprzedażowy na dany rok;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty