Wyrok NSA z dnia 12 kwietnia 2022 r., sygn. III OSK 894/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Teresa Zyglewska Sędziowie sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) sędzia NSA Olga Żurawska-Matusiak po rozpoznaniu w dniu 12 kwietnia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. S.A. z siedzibą w Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 27 września 2018 r. sygn. akt II SA/Kr 649/18 w sprawie ze skargi A. S.A. z siedzibą w Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu z dnia [...] marca 2018 r. znak [...] w przedmiocie odmowy ustalenia środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 27 września 2018 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę A. S.A. z siedzibą w Z. (dalej: spółka) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu z [...] marca 2018 r. w przedmiocie odmowy ustalenia środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia.
W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że decyzją z [...] grudnia 2017 r. Burmistrz Miasta Zakopane odmówił spółce ustalenia środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia pn.: "Instalacja browaru o zdolności produkcyjnej powyżej 50 ton na rok w ramach przedsięwzięcia: Budowa części placu miejskiego wraz z budynkiem usługowym (usługi gastronomiczne) i zagospodarowanie terenów położonych w pobliżu dolnej stacji kolei linowo-terenowej na [...] przy ul. [...] w [...] na działkach nr: [...]".
W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wyjaśnił, że teren planowanego przedsięwzięcia objęty jest ustaleniami obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gubałówka I, przyjętego uchwałą Rady Miasta Zakopane Nr XXVII/345/2008 z dnia 31 lipca 2008 r. (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2008 r. Nr 589, poz. 3873 ze zm.). Przedsięwzięcie ma być realizowane na terenach oznaczonych w planie symbolem "KP", stanowiących tereny placu miejskiego. Na tych terenach dopuszczono realizację budynków usługowych o funkcji handlowej lub gastronomicznej, przy jednoczesnym uniemożliwieniu lokalizowania innych usług komercyjnych. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie dopuszczał również zabudowy o funkcji związanej z produkcją i rzemiosłem, jakim jest zabudowa dla instalacji browaru.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty