26.03.2024 Kadry i płace

Pracodawca może ustalić w regulaminie pracy własne zasady odpracowywania wyjść prywatnych pracowników

Mamy problem z dyscypliną rozliczeń i odrabiania wyjść prywatnych. Często pracownicy najpierw odrabiają takie wyjście prywatne, zostając dłużej w biurze, czasem bez żadnej konsultacji z przełożonymi, a potem wychodzą wcześniej z pracy. Niejednokrotnie też "zbierają minuty" od początku miesiąca, tzn. są w pracy 8 godz. i 10 min po kilka razy i te 10 minut zgłaszają jako "odpracowanie" wyjścia prywatnego, które następuje pod koniec miesiąca. Od następnego miesiąca chcemy to uregulować i wprowadzić zasadę, że pracownik najpierw musi zrealizować wyjście prywatne, a dopiero potem powinno nastąpić jednorazowe odpracowanie, które wymaga wcześniejszej zgody pracodawcy. Czy możemy takie postanowienie wprowadzić do regulaminu pracy?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty