Czy biuro rachunkowe może żądać zwrotu nakładów związanych z wdrożeniem KSeF, gdy termin jego wdrożenia przesunięto
Moje biuro rachunkowe podpisało umowę o obsługę Krajowego Systemu e-Faktur u klienta od 1 lipca 2024 r., czyli od daty, kiedy KSeF miał być obowiązkowy. Klient nie chciał korzystać z dobrowolnego KSeF. Aby przygotować się do tego zadania, kupiłam licencję do programu, z którego korzysta klient. Dzięki temu mogłabym uczyć się na jego własnym programie i nie narobić szkód. Oprócz poniesienia tego kosztu zapłaciłam za bardzo drogie, długotrwałe szkolenie mojej pracownicy z obsługi programu, który posiada klient. W czasie gdy szkoliła się, nie mogła księgować części podmiotów, wobec czego musiałam zapłacić komuś, kto robił to za nią. Po uzyskaniu informacji, że KSeF nie zacznie być obowiązkowy w 2024 r., pozostałam z poniesionym dużym kosztem. Klient oświadczył, że nie zwróci mi tych pieniędzy, bo nie umawiał się ze mną na ponoszenie przeze mnie takich wydatków. Czy wobec tego mogę dochodzić zapłaty od klienta, powołując się na to, że byłam gotowa świadczyć te usługi, i pomniejszyć moje wynagrodzenie o wydatki, których nie będę musiała ponosić od lipca 2024 r.? Czy raczej powinnam żądać, aby klient zwrócił mi koszty, które poniosłam?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty