Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.479.2023.2.ZK
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy ulgi badawczo-rozwojowej, w tym zaliczenia kosztów wynagrodzeń do kosztów kwalifikowanych
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe, a w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest w części prawidłowe, a w części nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 sierpnia 2023 r., wpłynął Państwa wniosek, z tego samego dnia, o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, który dotyczy ulgi badawczo-rozwojowej.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 listopada 2023 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Opis działalności Wnioskodawcy
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i działa w branży (…) (dalej również: „Spółka”). W zakres działalności Wnioskodawcy wchodzi sprzedaż szerokiej gamy rozwiązań (…). Wnioskodawca ponadto, oferuje klientom doradztwo w wyborze produktów, indywidualny dobór technologii oraz wsparcie specjalistyczną wiedzą pracowników Wnioskodawcy.
Wnioskodawca obecnie realizuje działania polegające na opracowaniu nowego procesu sprzedaży on-line oraz opracowaniu nowych kanałów komunikacji z klientami Wnioskodawcy (dalej: „Projekt”). Nowy proces sprzedaży on-line będzie stanowić innowację na rynku (…), z uwagi na wprowadzenie rozwiązań, dotąd niespotykanych w branży (…). Do tej pory sprzedaż w branży (…) odbywa się metodami tradycyjnymi, zarówno metodą stacjonarną (jak w latach 90-tych) jak i poprzez zamówienia telefoniczne lub mailowe realizowane, co najbardziej istotne, w sposób manualny.
Powyższy system sprzedaży pochłania wiele zasobów, przez co jest nieefektywny. Dodatkowo, powoduje utratę leadów (klientów, którzy chcą dokonać zakupu) oraz różny poziom obsługi klienta (nie raz niezgodny ze standardami firmy). Wnioskodawca dostrzega zmianę zachowań konsumentów, podczas gdy sprzedawcy oraz dostawcy działający na rynku (…) wciąż korzystają z archaicznych metod sprzedaży. Wnioskodawca dostrzegł potrzebę wprowadzenia i opracowania nowych rozwiązań, których stworzenie wymaga czasu, nakładów inwestycyjnych oraz testów, na które często nie są gotowe podmioty konkurencyjne w branży (…).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty