Interpretacja indywidualna z dnia 3 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.533.2023.2.AP
Możliwość skorzystania z ulgi na ekspansję.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej
28 lipca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 26 lipca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczący możliwości skorzystania z ulgi na ekspansję.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem, które wpłynęło 21 września 2023 r.
Treść wniosku wspólnego i jego uzupełnienia jest następująca:
Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem
- Zainteresowana będąca stroną postępowania: X
- Zainteresowany niebędący stroną postępowania: Y
Opis stanu faktycznego
Zainteresowani są wspólnikami Spółki jawnej prowadzącej działalność pod firmą Z Spółka jawna z siedzibą w ..., wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: ..., Sąd Rejonowy ... Wydział Gospodarczy KRS przywoływanej w dalszej części wniosku jako: „Spółka”.
Spółka jest producentem m.in. (...). Spółka prowadzi także działania związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek wyrobów na podstawie nowych lub modyfikowanych receptur oraz ulepszaniem procesów technologiczno-produkcyjnych w zakładzie produkcyjnym. Spółka poszerza swoją ofertę sprzedażową poprzez opracowywanie i sprzedawanie produktów, które dotychczas nie były dostępne w jej ofercie lub poprzez wprowadzanie produktów do nowych klientów. Produkty, w związku z którymi Spółka ponosi wydatki na wzrost przychodów są wytwarzane przez Zainteresowaną będącą stroną postępowania. Nowo wytwarzane przez Spółkę produkty mogą różnić się od dotychczas wytwarzanych produktów recepturą lub technologią wytwarzania. Koncepcja rozwoju nowych grup produktów polega na poszukiwaniu i tworzeniu nowych produktów, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży i wyniku finansowego Spółki. Proces ten zazwyczaj rozpoczyna się od analizy rynku i potrzeb konsumentów, aby określić luki w ofercie produktowej oraz trendy i preferencje konsumentów. Następnie, na podstawie tych informacji, opracowywane są koncepcje nowych produktów, które mają spełniać te potrzeby lub wypełnić luki na rynku. Po opracowaniu koncepcji, rozpoczyna się proces projektowania i prototypowania nowych produktów, których funkcjonalność i atrakcyjność są testowane na grupie docelowej konsumentów. Na podstawie wyników testów, produkty są dalej rozwijane i dopracowywane.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty