28.04.2023 Podatki

Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 28 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.942.2022.2.SJ

Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne związane z wypłatą nagród.

Uwzględnienie skargi i zmiana interpretacji indywidualnej

Szanowni Państwo:

1)uwzględniam w całości Państwa skargę na interpretację indywidualną z 17 lutego 2023 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.942.2022.1.SJ;

2)stwierdzam, że w sprawie wydania dla Państwa tej interpretacji nie doszło do działania bez podstawy prawnej ani do rażącego naruszenia prawa;

3)zmieniam z urzędu zaskarżoną interpretację w części dotyczącej uwzględnienia przez płatnika kwoty pobranych zaliczek na podatek w rocznej deklaracji PIT-4R, jak i do sporządzenia i przesłania imiennych informacji PIT-11 oraz uznaję, że stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:

-prawidłowe w zakresie kwalifikacji nagród do źródła przychodów oraz obowiązków płatnika w sytuacji wypłaty nagrody na rzecz nierezydenta podatkowego (pytania nr 1 i nr 4),

-nieprawidłowe w zakresie obowiązków płatnika i obowiązków informacyjnych związanych z wypłatą nagród (pytania nr 2 i nr 3).

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przeprowadzeniem Akcji Lojalnościowej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawcą jest X spółka akcyjna (zwana dalej: „Spółką” bądź „Organizator”) będąca polskim rezydentem podatkowym i na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego prowadząca działalność deweloperską w zakresie budowy osiedli domów jednorodzinnych oraz budynków wielorodzinnych wraz z lokalami użytkowymi. Jest również zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Spółka w sierpniu 2022 r. podjęła decyzję o wprowadzeniu akcji lojalnościowej: „...” (zwaną dalej: „Akcją lojalnościową”). Celem Akcji lojalnościowej jest pozyskanie nowych klientów i sprzedaż im lokali mieszkalnych w przedsięwzięciach deweloperskich realizowanych przez spółki z grupy X (spółki należące do grupy X, w tym spółki celowe realizujące przedsięwzięcia deweloperskie, biorące udział w Akcji lojalnościowej).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne