11.04.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 11 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.138.2023.1.MH

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół ...., w ramach konkursu pn. „...”.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Powiatu w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 lutego 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Powiatu z 20 lutego 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkół ...., w ramach konkursu pn. „...”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Państwa Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone w ww. ustawie. Państwa Powiat jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK VAT-7M. Z dniem 1 stycznia 2017r. Państwa Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Państwa Powiat, NIP …. Zespół Szkół ……wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Państwa Powiatu. Zdarzenia przyszłe: Powiat zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (ul. …….) o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „……..”. Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem nowoczesnej pracowni geograficznej na miarę XXI w. Edukacja ekologiczna młodzieży jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego, dynamicznie zmieniającego się świata. Stanowi ważny element edukacji młodego człowieka, którego należy wyposażyć w wiedzę na temat zagadnień środowiskowych i powiązań między społeczeństwem, środowiskiem i gospodarką. Jej nieodłączną częścią będzie oczywiście wychowanie, czyli rozwijanie relacji ucznia i uczennicy ze środowiskiem naturalnym i kształtowanie kompetencji, które pozwolą im je chronić. Dzięki takim działaniom możemy mieć nadzieję na społeczeństwo oparte o zasady zrównoważonego rozwoju. Zajęcia realizujące treści ekologiczne (w ramach geografii, biologii, chemii) powinny być prowadzone we właściwie wyposażonej pracowni. Doposażenie pracowni ekologicznej w wizualizer, monitor interaktywny pozwoli na uatrakcyjnienie zajęć i wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowych, m.in.: prezentacji multimedialnych, animacji, zasobów cyfrowych dostępnych w sieci, zdjęć, filmów, plansz dydaktycznych. Edukacja ekologiczna pomaga zauważyć otaczającą przyrodę, zrozumieć otoczenie, złożoność i współzależności w ekosystemach. Dlatego też pracownia ekologiczna wyposażona zostanie w pomoce dydaktyczne pozwalające poznać świat istot żywych (preparaty mikroskopowe, mikroskopy, modele). Zdobyta wiedza posłuży wypracowaniu nawyków zdrowego stylu życia. Pracownia wzbogacona zostanie w pomoce dydaktyczne, które zilustrują treści związane z rozmieszczeniem i wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz z negatywnymi skutkami eksploatacji zasobów i działalności człowieka tj. mapy, modele (w tym demonstrujące pozyskiwanie ekologicznej czystej energii z naturalnych źródeł). Szczególnie ważny będzie nowy sprzęt do realizacji zadań z zakresu ekologii i ochrony środowiska przyrodniczego związany z przeprowadzaniem doświadczeń i obserwacji, tj. odczynniki i szkło laboratoryjne do ekologicznego badania wody, powietrza i gleby. Wyniki przeprowadzonych obserwacji i badań w postaci sprawozdań, posterów i plakatów uczniowie będą mogli zaprezentować kolegom, rodzicom, pracownikom szkoły oraz kandydatom do klas pierwszych podczas promocji Państwa szkoły korzystając z zakupionych sztalug z rysownicą. Do klasy zostanie zakupiona tablica magnetyczna suchościeralna, oświetlenie, nowe ławki, krzesła i meble, w których będzie można przechowywać pomoce dydaktyczne wykorzystywane w różnych okresach roku szkolnego. Na ścianie umieszczona zostanie fototapeta wykonana ze zdjęcia, ilustrująca walory przyrodnicze Państwa powiatu. W pracowni znajdą się również nowe mapy ilustrujące rozmieszczenie obszarów prawnie chronionych w Polsce. Zakupione zostaną również rośliny doniczkowe, które nadadzą odpowiedni charakter pracowni. Realizacja powyższego zadania należy do zadań publicznych Powiatu, na podstawie art. 4 ust. 1 oraz pkt 13 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. Realizacja projektu będzie służyła do celów innych niż działalność gospodarcza, nie będzie możliwości przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej działalności gospodarczej, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Zakupione materiały będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne