Interpretacja indywidualna z dnia 6 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.133.2023.1.AKA
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Powiatu w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 lutego 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Powiatu z 20 lutego 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni w ... Liceum Ogólnokształcącym im. … w .... w ramach konkursu pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”.
Uzupełnili go Państwo pismem z 1 marca 2023 r. (data wpływu 1 marca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat ..... jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone w ww. ustawie. Powiat ..... jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK VAT-7M. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Powiat ..... NIP .... … Liceum Ogólnokształcące im. … w ..... wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Powiatu .....
Powiat zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (ul. …) o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”.
Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem nowoczesnej pracowni geograficznej. Pracownia geograficzna w nowoczesnym ujęciu powinna stwarzać uczniom warunki aktywnego udziału w procesie edukacyjnym poprzez możliwość wykonywania obserwacji, badań, pomiarów oraz stosowania różnorodnych narzędzi, w tym również technologii informacyjno-komunikacyjnej. Aby stworzyć odpowiednią przestrzeń edukacyjną, niezbędne są atrakcyjne elementy wyposażenia pracowni geograficznej, sprzyjające realizacji treści zgodnych z nową podstawą programową. Wśród nich powinny znajdować się tradycyjne i nowoczesne urządzenia służące orientacji w terenie. Obowiązkowym elementem powinny być wszelkiego rodzaju mapy, atlasy, przewodniki, plansze oraz globusy. Niezbędny jest również sprzęt do wykonywania dokumentacji fotograficznej i filmowej. Podniesienie komfortu pracy to podniesienie jej jakości, która pozwala na wymierne efekty w postaci dobrze przygotowanych i kreatywnych młodych ludzi, potrafiących samodzielnie myśleć i planować przyszłość. Uczeń w procesie dydaktyczno- wychowawczym na lekcjach przedmiotów przyrodniczych ma badać i odkrywać. Niezbędne do tego są specjalistyczne pomoce naukowe umożliwiające przeprowadzenie zajęć praktycznych w terenie. Idealnym dopełnieniem będzie tablica sucho ścieralna oraz programy multimedialne, które umożliwią realizację założeń nowoczesnej edukacji. W dobrze zaprojektowanej pracowni geograficznej można planować pracę w grupie; wytwarzać pomysły rozwiązań różnych problemów technicznych, organizacyjnych i innych; dobierać, analizować, dokonywania selekcji i integrować wiedzę nie tylko z geografii, ale również z biologii, fizyki czy matematyki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty