Interpretacja indywidualna z dnia 5 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.203.2023.1.MG
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zwartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług z realizacji projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług z realizacji projektu pod nazwą „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (…) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zakresu działania gminy, w myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40), należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządnie gminnym zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy edukacji.
Gmina (…) jest organem prowadzącym szkoły podstawowe zlokalizowane na jej terenie. Szkoła Podstawowa w (…) jest jednostką organizacyjną (budżetową) Gminy (…) objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo Oświatowe (Dz. U. 2021 r., poz. 1082).
Gmina (…) w 2023 roku aplikuje o udzielenie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) na realizację projektu pod nazwą „(…)”.
Szkoła mieści się w piętrowym budynku rozbudowanym w roku (…). Na parterze znajdują się (...) oddziały przedszkolne i (...) sale lekcyjne klasy (…) i (…), a na piętrze sale kl. (…) – (…) oraz klasy (…). Mają Państwo do dyspozycji (...) sal lekcyjnych. W jednej z nich chcieliby Państwo utworzyć ekopracownię. Okna sali wychodzą na południowo-zachodnią stronę, w związku z tym porą letnią w sali jest bardzo gorąca. Sala ma wymiary: (…) m x (…) m. W sali zgromadzone są z wszelkie pomoce dydaktyczne z zakresu przyrody, biologii, fizyki, chemii oraz historii. W tej sali odbywają się również często zajęcia świetlicy oraz innych przedmiotów. Możliwość utworzenia w pomieszczeniu prawdziwej pracowni dostępnej dla wszystkich klas Państwa szkoły jest bardzo istotna. Pomieszczenie jest duże i jasne, podłoga jest w dobrym stanie z paneli. Obecnie sala, w której planują Państwo utworzyć ekopracownię wyposażona jest w ławki i krzesła dla uczniów klasy (…), biurko nauczycielskie, projektor i ekran, dygestorium, szafę chemiczną oraz szafy do przechowywania pomocy. Meble nie są dostosowane do potrzeb klas starszych (w tym (…) i (…)), mają mało miejsca do przechowywania pomocy dydaktycznych. Skromne warunki lokalowe szkoły w bardzo dużym stopniu uniemożliwiają organizowanie na zajęciach eksperymentów i doświadczeń. W założeniu chcą Państwo stworzyć wieloprzedmiotową pracownię, z której będą korzystać Państwa uczniowie, by realizować założenia podstawy programowej z przyrody, biologii, geografii, fizyki, chemii oraz wykonywać eksperymenty i doświadczenia z koła biologicznego i ekologicznego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty