Interpretacja indywidualna z dnia 17 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.87.2023.1.JG
SkutkI podatkowe związane z likwidacją działalności gospodarczej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 lutego 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 20 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych związanych z likwidacją działalności gospodarczej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Pan R. K. począwszy od 21 stycznia 2020 r. ma zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą (…), m.in. w zakresie wynajmu nieruchomości. Wraz z rejestracją działalności gospodarczej dokonał Pan również rejestracji jako podatnik VAT czynny. Działalność pozostawała w zawieszeniu od 1 marca 2020 r. do 11 lipca 2022 r., wobec czego pismem Naczelnika Urzędu Skarbowego z 21 stycznia 2021 r. nr (…) został Pan poinformowany, iż w związku z zawieszeniem działalności (na okres dłuższy niż 6 kolejnych miesięcy), został on z urzędu wykreślony z rejestru podatników VAT. Przy czym, jak wskazano w ww. piśmie, w momencie odwieszenia działalności zostanie Pan automatycznie przywrócony do rejestru, bez konieczności dokonywania ponownej rejestracji – co też nastąpiło z dniem 11 lipca 2022 r.
W ramach analizowanej działalności gospodarczej nabył Pan lokal mieszkalny – umowa przedwstępna została zawarta w styczniu 2020 r., natomiast umowa końcowa w październiku 2021 r. – z zamiarem jego odpłatnego wynajmu. W związku z nabyciem analizowanej nieruchomości poniósł Pan wydatki, które każdorazowo udokumentowane były fakturami VAT – gdzie jako nabywca wskazana była Pana działalność gospodarcza.
W ramach przedmiotowych wydatków wymienić należy w szczególności faktury VAT dokumentujące zakup lokalu (płatne w kilku transzach), a także jego wykończenie i wyposażenie, czy też koszty zawarcia aktu notarialnego. Z tytułu ww. wydatków dokonał Pan odliczenia podatku naliczonego z dokumentujących je faktur VAT. Lokal mieszkalny, po dokonaniu niezbędnych prac wykończeniowych oraz wyposażeniu, został oddany w odpłatny wynajem na rzecz podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie krótko i średniookresowego wynajmu podmiotom trzecim.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty