Interpretacja indywidualna z dnia 30 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.420.2021.1.AK
zwolnienie od podatku VAT aportu działki nr 1, brak zwolnienia od podatku VAT aportu działki nr 2
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 czerwca 2021 r. (data wpływu 17 czerwca 2021 r.), uzupełnionym pismem z 16 sierpnia 2021r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku VAT aportu działki nr 1,
- braku zwolnienia od podatku VAT aportu działki nr 2
-jest prawidłowe
UZASADNIENIE
17 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku VAT aportu działki nr 1
- braku zwolnienia od podatku VAT aportu działki nr 2
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z 16 sierpnia 2021r. (data wpływu 7 lipca 2021 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz własnego stanowiska w sprawie.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Gmina (dalej: „Gmina” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP. Na terenie Gminy działa spółka komunalna: Zakład Usług Komunalnych w … sp. z o.o. (dalej: „Spółka”), w której Gmina posiada 100% udziałów. Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT.
Gmina planuje w 2021 r. wnieść w formie aportu do Spółki następujące nieruchomości (dalej łącznie jako: „Nieruchomości”) o numerach:
- 1 (numer księgi wieczystej …) - została ona nabyta przez Gminę w ramach przeniesienia własności i użytkowania wieczystego w zamian za zaległości podatkowe na podstawie aktu notarialnego nr … z dnia 31 marca 2005 r. Na działce znajduje się budynek niemieszkalny - punkt skupu żywca, który został oddany do użytkowania ok. 1950 r. Gmina nie ponosiła wydatków na ulepszenie omawianego budynku, w tym nakładów przekraczających 30% jego wartości początkowej. Dodatkowo, przedmiotowy budynek nie był wykorzystywany przez Gminę do prowadzenia działalności opodatkowanej VAT, ani też żadnej innej działalności. Budynek nie był też przedmiotem umów najmu, dzierżawy ani innych podobnych umów. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego teren ten stanowi obszar usług komercyjnych - obszar przeznaczony pod zabudowę (dalej: „Działka nr 1”).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty