Ewidencja księgowa zakupu ubezpieczenia OC biura rachunkowego
Ubezpieczenie OC biura rachunkowego stanowi koszt podstawowej działalności jednostki. Tym samym należy je ewidencjonować w ciężar konta 40-9 "Pozostałe koszty rodzajowe".
Ponieważ zazwyczaj ubezpieczenie zawierane jest "z góry" na okres roczny, to należy je - co do zasady - rozliczać w czasie za pośrednictwem konta 64 "Rozliczenia międzyokresowe kosztów". Gdy kwota ubezpieczenia nie jest dla biura rachunkowego istotna, ustawa o rachunkowości dopuszcza (art. 4 ust. 4 uor) stosowanie uproszczenia polegającego na odniesieniu składki ubezpieczenia jednorazowo w ciężar kosztów bieżącego okresu na podstawie otrzymanej polisy, zapisem:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się