22.02.2021 05:00 Podatki

Podatek od reklam szkodliwy dla mediów i gospodarki

Prawdziwym celem wprowadzenia podatku od reklam jest pogorszenie sytuacji finansowej mediów, a w konsekwencji ograniczenie możliwości ich rozwoju ze szkodą dla wolności słowa i pluralizmu. Konfederacja Lewiatan apeluje o zaniechanie prac nad tym podatkiem ponieważ będzie on miał negatywne skutki dla całej gospodarki.

- Pogorszenie sytuacji finansowej mediów, będące oczywistym skutkiem wprowadzenia podatku od reklam, jest ewidentnie sprzeczne z deklarowanymi przez rząd celami w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu informacyjnemu i cyfrowemu oraz walki z rozpowszechnianiem szkodliwych i nieprawdziwych informacji. Nowy podatek negatywnie wpłynie na rynek pracy i może przyczynić się do wzrostu bezrobocia. Doprowadzi do poważnych konsekwencji dla przedsiębiorców w branży medialnej i reklamowej, ale także dotknie tych, którzy nabywają usługi reklamowe, w tym mikro, małych i średnich przedsiębiorców - ostrzega Przemysław Pruszyński, doradca podatkowy, ekspert Konfederacji Lewiatan.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty
19.09.2024 14:55 Obrót gospodarczy
Czytaj więcej
19.09.2024 13:54 Podatki
Czytaj więcej
19.09.2024 13:36 Kadry i płace
Czytaj więcej