Podatek od reklam szkodliwy dla mediów i gospodarki
Prawdziwym celem wprowadzenia podatku od reklam jest pogorszenie sytuacji finansowej mediów, a w konsekwencji ograniczenie możliwości ich rozwoju ze szkodą dla wolności słowa i pluralizmu. Konfederacja Lewiatan apeluje o zaniechanie prac nad tym podatkiem ponieważ będzie on miał negatywne skutki dla całej gospodarki.
- Pogorszenie sytuacji finansowej mediów, będące oczywistym skutkiem wprowadzenia podatku od reklam, jest ewidentnie sprzeczne z deklarowanymi przez rząd celami w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu informacyjnemu i cyfrowemu oraz walki z rozpowszechnianiem szkodliwych i nieprawdziwych informacji. Nowy podatek negatywnie wpłynie na rynek pracy i może przyczynić się do wzrostu bezrobocia. Doprowadzi do poważnych konsekwencji dla przedsiębiorców w branży medialnej i reklamowej, ale także dotknie tych, którzy nabywają usługi reklamowe, w tym mikro, małych i średnich przedsiębiorców - ostrzega Przemysław Pruszyński, doradca podatkowy, ekspert Konfederacji Lewiatan.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty