07.01.2016 Kadry i płace

Pracodawca nie można nakładać na pracownika innych kar porządkowych niż wymienione w Kodeksie pracy

Stosowanie wobec pracowników innych kar niż przewidziane w przepisach prawa pracy o odpowiedzialności porządkowej pracowników stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika. Jest ono zagrożone grzywną od 1000 do 30 000 zł.

PROBLEM

Do regulaminu pracy chcemy wpisać postanowienie, że zanim pracodawca wymierzy pracownikowi karę porządkową, będzie mógł dać mu pisemne ostrzeżenie. Trzy kolejne ostrzeżenia będą skutkowały tym, że za jakiekolwiek kolejne uchybienie pracownika w pracy będzie stosowane upomnienie, nagana lub wypowiedzenie umowy o pracę. Ostrzeżenia zostaną usunięte z akt pracownika po roku nienagannej pracy. Uważamy, że takie rozwiązanie będzie korzystne dla pracownika. Nie będzie bowiem od razu karany karami porządkowymi za swoje przewinienia. Związek zawodowy akceptuje projekt zmian. Czy nasze postępowanie jest prawidłowe?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty