27.02.2015 Kadry i płace

Pracodawca nie ponosi kosztów ubioru pracownika, jeśli może być on wykorzystywany także w celach prywatnych

Pracodawca ma prawo wymagać od pracowników określonego stylu w zakresie ubioru w biurze, pod warunkiem że odbywa się to z poszanowaniem zasady ochrony dóbr osobistych pracownika. Pracodawca nie ma przy tym obowiązku pokrywania kosztów ubioru pracownika, który może on wykorzystać do celów prywatnych. Nie dotyczy to zatem np. garderoby z logo firmy.

PROBLEM

Pracodawca chce wprowadzić dla pracowników biurowych obowiązek noszenia w pracy strojów według określonych wytycznych, w szczególności w zakresie rodzaju, stylu, kolorystyki, długości itp. W stosunku do tej grupy pracowników pracodawca nie ma obowiązku zapewnienia odzieży roboczej. Czy i w jakiej formie pracodawca może nałożyć na pracowników taki obowiązek? Jakimi środkami dyscyplinującymi w tym zakresie dysponuje pracodawca?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty