Ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym otrzymane przez Spółkę wsparcie zwolnione jest z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 oraz art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać zwolnienie z opodatkowania w przypadku zaliczki na wsparcie
Czy koszty usług świadczonych przez Spółkę C za okres począwszy od 2018 r., którymi Spółka została obciążona na podstawie faktur wystawionych przez Spółkę C, mogą być przez Wnioskodawcę uznane za koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT; - Czy koszty te powinny zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do pośrednich kosztów uzyskania przychodu i być ujmowane w dacie ich poniesienia
CIT- ustalenie czy Pomoc 2022 i Pomoc 2023, uzyskane przez Spółkę w związku ze wsparciem finansowym otrzymanym w ramach Programu 2022 i Programu 2023, powinny zostać uwzględnione w kalkulacji dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o Zezwolenia strefowe na terenie SSE, a tym samym objęte będą zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych poniesionymi wynagrodzeniami na rzecz Kontrahentów - wsparcie sprzedaży produktów.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Czy dokonane przez Wnioskodawcę wpłaty, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy o finansowaniu społecznościowym, mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca będzie zobowiązany do zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „podatek u źródła” lub „WHT”) zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT z tytułu wynagrodzenia otrzymywanego za świadczenie na rzecz A. Usług SaaS? 2. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca
Czy kwoty wypłacane Usługodawcy z tytułu Zwrotu Kosztów stanowić będą dla Spółki pośredni koszt uzyskania przychodów, potrącany w dacie ujęcia ich jako koszt w księgach rachunkowych Spółki na podstawie not obciążeniowych otrzymanych od Usługodawcy?
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wsparcia rzeczowego (sprzętu komputerowego) na podstawie zawartej umowy darowizny w ramach programu „e-Gabinet+”.
Otrzymanie wsparcia rzeczowego (sprzętu komputerowego) na podstawie zawartej umowy darowizny w ramach programu „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (e-Gabinet+)”.
Opodatkowanie wsparcia finansowego otrzymanego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Czy brak odpłatności za udzielone Spółce przez Podmioty Powiązane Poręczenia, wynikające z sytuacji i otoczenia przedstawionego w zaistniałym stanie faktycznym, generuje obowiązek rozpoznania przez Spółkę przychodu z nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Czy jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca (nieodpłatne poręcznie stanowi przychód), wówczas przychód
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Opodatkowanie wsparcia finansowego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do skorzystania z ulgi dla wspierających sport, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p., tj. czy jest uprawniony do odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 u.p.d.o.p., kwoty stanowiącej 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność sportową w przypadku sponsorowania klubu sportowego który ponosi wydatki
Opodatkowanie wsparcia finansowego z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.