Otrzymana przez Wnioskodawcę Rekompensata stanowi wynagrodzenie za wykonane przez Wnioskodawcę świadczenie, które podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.
Ustalenie, czy Rekompensata wypłacana na rzecz nabywcy w związku z rozwiązaniem Umowy deweloperskiej w celu zawarcia nowej umowy z innym klientem i osiągnięcia wyższego przychodu stanowi koszt uzyskania przychodu dla Spółki oraz czy stanowi ona koszt bezpośrednio związany z uzyskiwanym przychodem ze sprzedaży lokalu.
Skutki podatkowe w podatku VAT w związku z należnym odszkodowaniem.
Ustalenia, czy kwoty wyrównania, dopłaty otrzymywane od Miasta (…) zgodnie z § 6 pkt 5 z zawartą umową powierzenia stanowić będą przychód za rok, którego dotyczą poniesione koszty i świadczone usługi odbioru i wywozu odpadów, czy w momencie otrzymania środków przez Spółkę.
Uznanie Spółki za podatnika podatku od towarów i usług w związku z realizacją Projektu i wykonaniem powierzonych Spółce zadań własnych Województwa, uznanie za odpłatne świadczenie na rzecz Województwa wykonywania przez Spółkę powierzonych jej zadań własnych Województwa, ustalenie czy Rekompensata, którą Spółka będzie otrzymywała od Województwa w związku z wykonywaniem powierzonych jej zadań własnych
Zdaniem ZUS wyrażonym w najnowszej interpretacji z 8 października 2024 r. (DI/200000/43/889/2024) rekompensata wypłacona pracownikowi z tytułu rozwiązania umowy o pracę jest wyłączona z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne (i ubezpieczenie zdrowotne), jeżeli wypłata tego świadczenia pozostaje w bezpośrednim związku z zakończeniem zatrudnienia. W sytuacji gdy przyczyną wypłaty ww. rekompensaty
Nieuznanie przeniesienia zakładu pracy za transakcję zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 27e ustawy, uznania wynagrodzenia za korzyści z tytułu przeniesienia pracowników, tzw. exit fee za czynność opodatkowaną na gruncie ustawy oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1, wynikającego z wystawionej przez Kontrahenta faktury dokumentującej
Podatek od towarów i usług w zakresie braku uznania za ZCP przeniesienia pracowników oraz opodatkowania wynagrodzenia w ramach exit fee i prawa do odliczenia podatku VAT od tej czynności.
Uznanie wartości Rekompensaty za element podstawy opodatkowania podatkiem VAT, w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Opodatkowanie otrzymanej Rekompensaty, ustalenie podstawy opodatkowania oraz określenie czy stawka podatku za ograniczenie produkcji energii jest niezależna od stawki podatku za dostawę energii.
Opodatkowanie otrzymanej rekompensaty kapitałowej w postaci dopłaty wniesionej na podstawie art. 178 § 1 Kodeksu spółek handlowych.
1. Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT?
W zakresie skutków podatkowych opodatkowania rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Kalendarium wydarzeń wrzesień 2024 r.
Czy uzyskane w roku podatkowym 2023 Środki w ramach Programu 1 i Programu 2 w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm.), nie stanowiły przychodu podatkowego i w rezultacie Spółka będzie uprawniona do korekty zeznania CIT-8 za rok 2023 w tym zakresie; - Czy jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Opodatkowanie rekompensaty związanej z rozwiązaniem umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
Opodatkowanie świadczenia otrzymanego z tytułu rozwiązania umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
Ustalenie czy otrzymane dofinansowanie zwiększa obrót Wnioskodawcy. Prawo do korekty deklaracji VAT-7.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT; - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT