Przychody osiągane z działalności gospodarczej po przekształceniu działalności jednoosobowej na formę spółki jawnej z małżonkiem mogą być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym, jeżeli małżonek nie rozliczał wcześniej prowadzenia działalności w formie jednoosobowej na zasadach ogólnych.
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Przychody lekarza specjalisty z działalności gospodarczej wykonywanej po zakończeniu rezydentury, różnej od wcześniejszych obowiązków służbowych, kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jeśli spełnione są wymogi formalne złożenia oświadczenia wyboru tej formy opodatkowania.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Uzyskiwanie przychodów z opieki zdrowotnej na rzecz szpitala jako lekarz specjalista nie wyklucza korzystania z ryczałtowego opodatkowania, gdyż czynności te nie są tożsame z obowiązkami wykonywanymi wcześniej jako rezydent.
Dochody Wnioskodawcy z prowadzonej działalności gospodarczej jako lekarz specjalista mogą korzystać z opodatkowania podatkiem liniowym lub ryczałtem, gdyż świadczone usługi, różne od czynności wykonywanych jako rezydent, nie podlegają wyłączeniu na podstawie art. 9a ust. 3 u.p.d.o.f. oraz art. 8 ust. 2 u.z.p.d.
Podatnik może zastosować formę opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jeśli planowana działalność gospodarcza, mimo zlecana przez byłego pracodawcę, różni się charakterem od działań wykonywanych wcześniej w ramach stosunku pracy, wykluczając przesłanki negatywne z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Przychody uzyskiwane przez lekarza prowadzącego działalność gospodarczą z tytułu świadczenia usług medycznych na rzecz byłego pracodawcy mogą być opodatkowane podatkiem liniowym, jeżeli zakres tych usług różni się od czynności wykonywanych w ramach wcześniejszego stosunku pracy.
Czynności wykonywane w ramach działalności gospodarczej przez lekarza, w zakresie umowy zlecenie, nie są tożsame z czynnościami wykonywanymi w ramach umowy o pracę. Występowanie różnic w zakresie odpowiedzialności oraz obowiązków pozwala na opodatkowanie przychodów z działalności gospodarczej podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy o PIT.
Uzasadniając prawo do 19% stawki podatku liniowego, organ wskazał, że usługi świadczone przez podatnika w ramach działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy nie są tożsame z czynnościami z okresu jego zatrudnienia w tej firmie.
Jeżeli zakres usług świadczonych przez przedsiębiorcę na rzecz byłego pracodawcy w ramach działalności gospodarczej nie jest tożsamy z czynnościami wykonywanymi w ramach wcześniejszego stosunku pracy, to przedsiębiorca może korzystać z opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Dofinansowanie do niani z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych nie korzysta ze zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 67a ustawy o PIT, ponieważ przepis ten dotyczy wyłącznie opieki w instytucjach; może być jednak zwolnione zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 do rocznego limitu 1000 zł.
Obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu bezpłatnego korzystania przez pracowników z platformy internetowej.
Obowiązki płatnika w związku ze sfinansowaniem pracownikom ze środków ZFŚS dostępu do platformy usługowej dla pracowników.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Skutki podatkowe przekazania przez pracodawcę dla pracowników nieodpłatnych świadczeń w postaci wycieczki i wyjazdu integracyjnego.
Opodatkowanie środków z polisy ubezpieczeniowej, której beneficjentem był pracodawca Wnioskodawcy, a uprawnionym do wypłaty był Wnioskodawca.
Brak przychodu z nieodpłatnych świadczeń w przypadku wykorzystania środków ZFŚS przez pracowników jednego z pracodawców w ramach wspólnej działalności socjalnej ponad wartość dokonanych przez tego pracodawcę odpisów na fundusz świadczeń socjalnych.
Możliwość opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenie stawki ryczałtu dla usług pośrednictwa w interesach - PKWiU 74.90.12.0.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem noclegów oddelegowanym pracownikom.
Opodatkowane przychodu w związku z opłaceniem składek ZUS przez pracodawcę.
Dopłata do kosztów pobytu dziecka pracownika w dziennym punkcie opieki (działającym na mocy ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3), sfinansowana w ramach środków z ZFŚS będzie wchodzić tylko do rocznego limitu zwolnienia z opodatkowania, przewidzianego dla innych świadczeń finansowanych z ZFŚS, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom bonusu wakacyjnego z ZFŚS w świetle art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT.