Przepis art. 30a ust. 9 ustawy o PIT pozwala na odliczenie od podatku należnego w Polsce, podatku zapłaconego za granicą do wartości 19% uzyskanych dywidend, co nie jest ograniczone zapisami umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Wynagrodzenie z tytułu transakcji sekurytyzacji syntetycznej, jako świadczenie za przeniesienie ryzyka kredytowego, nie stanowi płatności kwalifikowanej w art. 21 ust. 1 UPDOP, nie obciążając wnioskodawcy obowiązkiem poboru zryczałtowanego podatku u źródła.
Wynagrodzenie wypłacane w ramach transakcji sekurytyzacji syntetycznej nie stanowi płatności wymienionej w art. 21 ust. 1 UPDOP, co zwalnia Wnioskodawcę z obowiązku poboru podatku u źródła oraz weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela Kontrahenta.
Dobrowolne umorzenie udziałów nie generuje przychodu z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, zatem nie powoduje obowiązku pobrania podatku u źródła w Polsce, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT ani na podstawie PL-LUX UPO.
Wypłata dywidendy na rzecz luksemburskiego funduszu SIF-SICAV nie jest zwolniona z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT w związku z art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, z uwagi na brak spełnienia wymaganych warunków, w tym w szczególności brak zewnętrznego zarządzania funduszem na podstawie odpowiedniego zezwolenia.
Stypendium uzyskane w ramach stażu w instytucji unijnej, mimo braku spełnienia przesłanek do całościowego zwolnienia na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 137, może korzystać z częściowego zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy podatkowej. Dochód z takiego stypendium podlega opodatkowaniu, jeśli przekracza limit przewidziany dla diet służbowych.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR Czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych Czy przychody Fundacji z tytułu
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że posiadanie przez Wnioskodawcę jednostek uczestnictwa w RAIF (subfundusz SICAR) oraz osiąganie z tego tytułu przychodów będzie, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p, zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności nie znajdzie do nich zastosowanie żadne wyłączenia wynikające z u.p.d.o.p, w tym wskazane w art. 6 ust. 7 u.p.d.o.p
Czy w związku z otrzymaniem od Fundatora mienia w postaci praw udziałowych (partnership interest) w special limited partnership (Societe en commandite specjale, „SCSp”) z siedzibą w Luxemburgu, Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych oraz czy przystąpienie przez Fundację do
Skutki podatkowe sprzedaży akcji za pośrednictwem spółki, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem.
Opodatkowanie dywidendy z Luksemburga wypłacanej za pośrednictwem transparentnej spółki z Niemiec.
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy CIT jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 Ustawy CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia
Czy przychody Fundacji Rodzinnej z tytułu udziału w zyskach transparentnej podatkowo Spółki z siedzibą w Luksemburgu będą zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
W zakresie prawidłowej kwalifikacji przychodów i kosztów z tytułu uczestnictwa w Spółce z siedzibą w Luksemburgu.
1. Czy w związku z planowanym Połączeniem powstanie po stronie Wnioskodawcy i Spółki Przejmującej dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce? 2. Czy dla potrzeb zastosowania zwolnienia z art. 22 ust. 4 Ustawy o CIT, Spółka Przejmująca będzie uprawniona do uwzględnienia w okresie, o którym mowa w art. 22 ust. 4a Ustawy o CIT, okresu posiadania udziałów w Spółkach
1) Czy w związku z planowanym Połączeniem powstanie po stronie Wnioskodawcy i Spółki Przejmującej dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce? 2) Czy dla potrzeb zastosowania zwolnienia z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, Spółka Przejmująca będzie uprawniona do uwzględnienia w okresie, o którym mowa w art. 22 ust. 4a Ustawy o CIT, okresu posiadania udziałów w Spółce przez
Ustalenie czy Wnioskodawca będzie uprawniony przy wypłacie Dywidendy do zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT w stosunku do Wspólnika Polskiego i niepobierania podatku u źródła z uwagi na transparentność podatkową SCSp w Luksemburgu.