Dochody fundacji rodzinnej uzyskane z odsetek od wierzytelności pożyczkowych nie podlegają zwolnieniu podatkowemu z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.
Czy otrzymane przez Fundację na podstawie umowy darowizny od Fundatora Wierzytelności z Umów oraz otrzymanie przez Fundację faktycznej spłaty Wierzytelności z Umów będzie dla Fundacji przychodem zwolnionym z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy pożyczka udzielona przez Fundację rodzinną beneficjentom, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 lit. c ustawy o FR na 12 lat, której ostateczny okres obowiązywania umowy wyniesie mniej niż 10 lat wobec dokonania szybszej spłaty przez beneficjenta będzie stanowiła świadczenie z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT i tym samym powstanie obowiązek podatkowy w postaci
Skutki podatkowe związane ze sprzedażą nieruchomości gruntowych otrzymanych jako spłata pożyczki pieniężnej udzielonej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Kalendarium wydarzeń - październik 2024 r. 1 października 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Regulacja zakłada m.in. wsparcie dla kredytobiorców i przedsiębiorców. Od 1 października 2024 r. istnieje możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne jest
Czy udzielanie przez Fundację rodzinną pożyczek podmiotom innym niż wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 5 ustawy o FR na okres dłuższy niż 10 lat będzie stanowiło ukryty zysk w rozumieniu art. 24q ust. 1a pkt 6 ustawy o CIT?
1. Czy otrzymanie przez Wnioskodawcę od fundatora Wierzytelności w drodze darowizny, spowoduje powstanie dochodu, który będzie objęty zwolnieniem podmiotowym od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy otrzymanie spłaty Wierzytelności od Dłużnika, nie będzie podlegało opodatkowaniu po stronie Fundacji podatkiem dochodowym
Skutki podatkowe zawarcia przez Fundację rodzinną umowy pożyczki partycypacyjnej.
Brak opodatkowania przychodu z tytułu wniesienia do Fundacji Rodzinnej praw do zysku, wynikającego z umów pożyczki partycypacyjnej oraz dalsze wypłaty z tego tytułu na rzecz Fundacji Rodzinnej z uwagi na zwolnienie przewidziane w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe udzielenia przez Spółkę nieoprocentowanej pożyczki na rzecz Fundacji rodzinnej.
Ustalenie czy otrzymane przez Fundację Rodzinną odsetki z tytułu spłaty przez pożyczkobiorców pożyczek wniesionych jako wierzytelności przez fundatora do Fundacji Rodzinnej będą stanowiły w Fundacji Rodzinnej przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych
Dotyczy ustalenia, czy: - wniesienie Wierzytelności do Fundacji będzie zwolnione z opodatkowania podatkiem CIT na moment wniesienia; - przychody Fundacji uzyskane w związku ze spłatą Odsetek będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Ustalenie czy wniesienie Wierzytelności do Fundacji będzie zwolnione z opodatkowania oraz czy przychody uzyskane z odsetek od Wierzytelności będą podlegały zwolnieniu.
Czy dokonanie wniesienia majątku pod tytułem darmym, w formie darowizny wierzytelności w postaci pożyczki wraz z umownymi odsetkami na rzecz Fundacji będzie generowało po stronie wnoszącego Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o CIT?
Czy dokonanie wniesienia majątku pod tytułem darmym, w formie wierzytelności z tytułu niewymagalnej pożyczki wraz z odsetkami umownymi przez Spółkę na rzecz Fundacji nie będzie generowała przychodu po stronie przyszłej Fundacji zgodnie z przepisami ustawy o CIT?
Przekazanie przez Pana do Fundacji Rodzinnej walut wirtualnych tytułem pożyczki lub użytkowania nieprawidłowego nie stanowi po Pana stronie (pożyczkodawcy) przychodu na moment udzielenia pożyczki.
Ustawa o konsumenckiej pożyczce lombardowej (dalej: ustawa) określa zasady udzielania pożyczek pod zastaw przedmiotów, a także reguluje prawa i obowiązki przedsiębiorców i konsumentów w tym zakresie. W ustawie uregulowano również zasady wykonywania działalności lombardowej oraz skutki niewywiązania się z obowiązków przez przedsiębiorców wykonujących tę działalność. Ustawa wejdzie w życie 7 stycznia
Przeciwdziałanie lichwie – ochrona konsumenta w umowach udzielania pożyczek i kredytów konsumenckich
Ustawodawca wprowadził mechanizmy ograniczające możliwość pobierania nadmiernych opłat od osoby biorącej pożyczkę (tzw. lichwa). Mechanizmy ochronne dla konsumentów zostały wprowadzone głównie w przepisach Kodeksu cywilnego i ustawie o kredytach konsumenckich. Ustawa o przeciwdziałaniu lichwie wejdzie w życie po upływie 6 miesięcy od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, ale część przepisów należy stosować
21 października 2022 r. MF poinformowało o udostępnieniu zaktualizowanej wersji testowej Aplikacji Podatnika KSeF. Umożliwia ona m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur. Aktualizacja uwzględnia uwagi i sugestie zgłoszone podczas testów. Od 1 stycznia 2023 r. będą obowiązywać nowe, minimalne stawki podatku od środków transportowych. Nowe stawki będą wyższe od obowiązujących