Pracownicy pracujący zdalnie powinni mieć stanowisko pracy zorganizowane zgodnie z przepisami bhp. W sytuacji gdy praca zdalna ma polegać na wykonywaniu pracy biurowej, wówczas należy przyjąć, że obowiązkiem pracodawcy jest zorganizowanie stanowiska pracy na takich samych zasadach jak w przypadku telepracy. Zatem właściwe wyposażenie stanowiska pracy pracownika pracującego zdalnie powinno więc uwzględniać
Zatrudniamy kilku telepracowników. Przy wykonywaniu obowiązków służbowych osoby te używają prywatnych komputerów i korzystają z prywatnego Internetu. Z tytułu użytkowania komputerów pracownicy otrzymują ekwiwalent, który jest zwolniony z opodatkowania. Natomiast nie rekompensujemy tym osobom kosztów używania przez nie prywatnego łącza internetowego. Ekwiwalent z tego tytułu chcemy wypłacać pracownikom
Zatrudnieni u mnie pracownicy korzystają z internetu, w tym z poczty elektronicznej. Taka sytuacja jest niezbędna z uwagi na działalność firmy. Czy mam prawo monitorować zakres korzystania przez pracowników z poczty elektronicznej?