Składka na ubezpieczenie wypadkowe jest ustalana na podstawie stopy procentowej, która jest zróżnicowana dla poszczególnych płatników. Przepisy nie rozstrzygają jednoznacznie, czy wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe może podlegać sukcesji na zasadach przewidzianych dla należności podatkowych i składkowych. Wykładnia ZUS oraz orzeczenia sądów nie są w tym przypadku jednomyślne
Spółka akcyjna, prowadząca działalność gospodarczą w branży IT, dokonała przejęcia spółki z o.o. o podobnym profilu działalności. Inkorporacja spółki przejmowanej nastąpiła przez przeniesienie całego jej majątku na spółkę akcyjną (spółkę przejmującą) w zamian za akcje, które spółka akcyjna wydała udziałowcom spółki z o.o. Połączenie obu spółek nastąpiło 31 października 2012 r. Spółka akcyjna (spółka
W styczniu 2013 r. chcemy przejąć słabo obecnie prosperującą firmę, gdyż mamy pomysł na jej modernizację. Chcielibyśmy jednak uchronić się od obciążenia nas zapłatą zaległych składek ZUS, jeśli takie istnieją. Czy jako nabywca będziemy odpowiadać za zaległości względem ZUS? Czy mamy możliwość uchronić się przed tym, jeżeli nie wiemy, jak wygląda obecny stan rozliczeń przejmowanego podmiotu z ZUS?
Nasze przedsiębiorstwo (spółka z o.o.) przejęło inny podmiot (spółka z o.o.). Obecnie (kiedy spółka przejmowana formalnie już nie istnieje) otrzymaliśmy faktury wystawione na przejętą spółkę. Faktury te zostały wystawione już po dniu przejęcia spółki. Dane na niej zawarte wskazują na nieistniejącego już nabywcę. Czy w takim przypadku, jako spółka przejmująca, mamy możliwość odliczenia podatku naliczonego
Spółka z o.o. rozliczająca się na zasadach ogólnych planuje przejęcie innej spółki, która wpłaca zaliczki w sposób uproszczony. Przejęcie zostanie dokonane metodą łączenia udziałów. Po dokonanym połączeniu spółka chciałaby korzystać z możliwości płacenia zaliczek w sposób uproszczony jako następca prawny spółki przejmowanej, zgodnie z art. 93 Ordynacji podatkowej.
Od 1 sierpnia br. nasza spółka wykupiła jeden z oddziałów innej firmy, przejmując od niej jednocześnie 10 pracowników. Z ostatnim dniem października jeden z przejętych pracowników rozwiązał umowę o pracę i zwrócił się do nas z pisemną prośbą o wystawienie informacji PIT-11 po wypłacie wynagrodzenia za październik. Za jaki okres powinniśmy wystawić mu PIT-11?