Biura rachunkowe mają obowiązek posiadania umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością (por. art. 76h ust. 1 ustawy o rachunkowości). Minimalna suma gwarancyjna obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2025 r. dla przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, w odniesieniu do jednego zdarzenia,
MF zajęło stanowisko, że podatnik który prowadzi samodzielną działalność gospodarczą oraz równolegle jest wspólnikiem w spółce cywilnej, jawnej lub partnerskiej może stosować metodę kasową PIT. Takie prawo przysługuje mu jednak wyłącznie w stosunku do przychodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie.
W 2025 r. zmieniły się zasady ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej. Nie wlicza się do niej przychodu ze zbycia środków trwałych. MF wyjaśniło w jaki sposób, po zmianach, rozliczać składkę zdrowotną w przypadku zbycia środka trwałego.