Czy zgodnie z ustawą o rachunkowości istnieje coroczny obowiązek inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów, czy też ustawa przewiduje określone wyłączenia z tego obowiązku? Spotkałem się z wieloma rozbieżnymi interpretacjami na ten temat.
Czy są jakieś uwarunkowania dotyczące kwalifikacji pracownika na stanowisku głównego księgowego w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem w 100% jest gmina? Interesuje mnie, jaki rodzaj wykształcenia powinien posiadać główny księgowy i czy wymagane jest podnoszenie jego kwalifikacji?
Mam wątpliwości, czy posiadane przeze mnie wykształcenie spełnia wymogi stawiane głównym księgowym w sektorze finansów publicznych. Ukończyłam liceum ekonomiczne o kierunku ekonomika i organizacja przedsiębiorstw oraz studia licencjackie o specjalności zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Obroniłam pracę dyplomową pt. „Rachunkowość a zarządzanie majątkiem obrotowym”. Posiadam 10 lat praktyki
Firma nasza, zajmująca się wykonawstwem usług budowlanych, posiada w magazynie materiały zakupione przed 2-3 laty. Niektóre z nich częściowo utraciły przydatność do użycia (farby, lakiery), inne w pełni zachowały swoją wartość użytkową, niemniej ze względu na zmianę struktury otrzymywanych przez nas zleceń prawdopodobnie przez najbliższe 2-3 kwartały nie będą wykorzystane. Czy i w jaki sposób fakty
W poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości treść art. 26 ust. 2 była następująca: Inwentaryzacją należy objąć również znajdujące się w jednostce składniki majątkowe: 1) ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej, 2) będące własnością innych jednostek. Obowiązek określony w pkt 2 nie dotyczy jednostek świadczących usługi pocztowe, transportowe, spedycyjne i składowania. Po nowelizacji ustawy zapis ten