Ocena zasadności cofnięcia upoważnienia do załatwiania spraw tajnych nie podlega kontroli organów rozpatrujących spory pracownicze, aktualność tej tezy zawartej w IV uchwale Pełnego Składu Izby Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sądu Najwyższego z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie wytycznych dotyczących wykładni art. 45 Kodeksu pracy i praktyki sądowego stosowania tego przepisu w zakresie zasadności wypowiedzenia
Od rozwiązania stosunku pracy w drodze porozumienia stron /art. 15 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych - Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ urzędnikowi państwowemu mianowanemu nie przysługuje skarga do sądu administracyjnego na podstawie art. 38 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy, gdyż w takiej sprawie brak jest decyzji o jakiej mowa w art. 104 Kpa.
Kontroli sądu administracyjnego nie podlega zasadność dokonania ujemnej oceny urzędnika państwowego, lecz zaistnienie przesłanki z art. 13 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ czyli wydania dwóch kolejnych ujemnych ocen pracy urzędnika.
Sprawy o roszczenia ze stosunku członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej nie podlegają rozpoznaniu przez sąd pracy, chyba że chodzi o roszczenia, do których z mocy odrębnych przepisów stosuje się przepisy prawa pracy. Sprawy te rozpoznawane są przez sąd cywilny w postępowaniu zwykłym określonym przepisami kodeksu postępowania cywilnego. 2. Rozpoznanie w pierwszej instancji sprawy z zakresu
Zmiana zakresu czynności urzędnikowi państwowemu mianowanemu nie należy do spraw poddanych kognicji Naczelnego Sądu Administracyjnego na zasadzie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./, można zlecić urzędnikowi państwowemu wykonywanie przez okres trzech miesięcy w roku kalendarzowym innej pracy niż określona w akcie mianowania, zgodnej z jego kwalifikacjami - jeżeli wymagają tego potrzeby urzędu. Przy ocenie prawidłowości decyzji wydanej na podstawie powołanego
Wobec braku sprzeczności między par. 3 pkt 1 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 25 stycznia 1984 r. w sprawie szczegółowych zasad obliczania produkcji sprzedanej netto oraz produkcji sprzedanej do ustalenia obciążeń na Państwowy Fundusz Aktywizacji Zawodowej /M.P. nr 3 poz. 24/ a ust. 3 okólnika nr 5/KS Ministra Finansów z dnia 11 kwietnia 1984 r. w sprawie szczegółowych zasad obliczania produkcji
1. Wojskowe Komendy Uzupełnień są tymi ogniwami administracji wojskowej, których właściwie wszyscy pracownicy - poza ewentualnymi pracownikami technicznymi - powinni mieć uprawnienia do wykonywania prac mobilizacyjnych, szczególnie wobec możliwości narastania prac w określonych sytuacjach, a także konieczności zapewnienia zastępstw spowodowanych urlopami, chorobami, itp. 2. Wymóg posiadania uprawnień
1. Kobieta, która urodziła dziecko, przez pewien czas po porodzie nie jest ani zdolna ani gotowa do podjęcia pracy zawodowej, nie spełnia zatem jednego z niezbędnych warunków pobierania zasiłku dla poszukujących bezskutecznie odpowiedniej pracy. 2. Zasiłek mógłby być jej wypłacony na nowo, gdyby w jakiś czas po porodzie zgłosiła się we właściwym referacie zatrudnienia Urzędu Miejskiego i złożyła oświadczenie