Decyzja ZUS nr 931/2013 z dnia 12 lipca 2013 r., sygn. WPI/200000/451/931/2013
Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne
Na podstawie art. 10 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 220, po z. 1447z późn, zm.) w związku z art. 83d ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 205, poz. 1585 z późn. zm.) Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie uznaje stanowisko zawarte we wniosku złożonym w dniu 02.07.2013 r. przez przedsiębiorcę za nieprawidłowe w sprawie ustalenia prawa do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej w wysokości zadeklarowanej kwoty nie niższej niż 30% minimalnego wynagrodzenia w przypadku nawiązania współpracy z byłym pracodawcą.
Uzasadnienie
W dniu 02.07.2013 r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie wpłynął wniosek płatnika .............. o wydanie pisemnej interpretacji w trybie art. 10 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
Wnioskodawca wskazał, iż od dnia 18 kwietnia 2006 r. był zatrudnimy na podstawie umowy o pracę w ........... na stanowisku ,,doradca klienta".
Do obowiązków wnioskodawcy należało m.in. świadczenie wysokiej jakości usług w zakresie operacji bezgotówkowych, zgodnie ze standardami .......... , realizacja zadań sprzedażowych przy zachowaniu standardów jakości i dochodowości, identyfikacja i pozyskiwanie nowych klientów, promocja i sprzedaż produktów (w tym kont osobistych, lokat terminowych, funduszy inwestycyjnych, produktów ustrukturyzowanych, rachunków bielących) i usług bankowych oraz usług bankowości elektronicznej, obsługa wniosków dotyczących kart i usług elektronicznych oraz produktów kredytowych dla klientów indywidualnych (w tym kredyty gotówkowe, limity kredytowe w kontach osobistych, karty kredytowe) i podmiotów gospodarczych, prowadzenie rachunków klientów i monitorowanie obrotu oraz stanu zadłużenia, dokonywanie stosownych korekt transakcji, utrzymywanie relacji z klientami. Do obowiązków wnioskodawcy należało również kompletowanie dokumentacji klientów zainteresowanych kredytem hipotecznym i przekazywanie do doradcy ds. produktów hipotecznych .............. albo bezpośrednio do departamentu podejmującego decyzje kredytowe. Umowa o pracę została rozwiązana z dniem 30 czerwca 2013 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty