Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2020, sygn. 0111KDIB3-1.4012.562.2020.1.KO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111KDIB3-1.4012.562.2020.1.KO
w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania w związku z odstąpieniem przez Miasto od dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym z tytułu czynszów wynikających z umów najmu/dzierżawy na podstawie art. 15 zzzf Tarczy antykryzysowej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 6 lipca 2020 r. (data wpływu 8 lipca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania w związku z odstąpieniem przez Miasto od dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym z tytułu czynszów wynikających z umów najmu/dzierżawy na podstawie art. 15 zzzf Tarczy antykryzysowej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 lipca 2020 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania w związku z odstąpieniem przez Miasto od dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym z tytułu czynszów wynikających z umów najmu/dzierżawy na podstawie art. 15 zzzf Tarczy antykryzysowej.
We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Gmina Miasto (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm., dalej: ustawa o samorządzie gminnym) Miasto jest wyposażone w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.
Mając na uwadze fakt, iż z dniem 1 października 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454 ze zm.), Miasto z dniem 1 stycznia 2017 rozpoczęło łączne rozliczanie podatku VAT ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi (w myśl art. 3 tej ustawy).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty