19.12.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2019, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.537.2019.2.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.537.2019.2.MG

obowiązków płatnika związanych z organizacją konkursów oraz loterii promocyjnych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2019 r. (data wpływu 16 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 grudnia 2019 r. (data wpływu 11 grudnia 2019 r.) na wezwanie tut. organu z dnia 3 grudnia 2019 r. znak 0114-KDIP3-2.4011.537.2019.1.MG o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją konkursów oraz loterii promocyjnych jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej sytuacji, gdy Wnioskodawca będzie organizatorem loterii promocyjnej, dokonującym zgłoszenia loterii promocyjnej, występującym z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na urządzanie loterii oraz uzyskującym zezwolenie na organizację loterii promocyjnej,
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją konkursów oraz loterii promocyjnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. sp.k. (Wnioskodawca) jest agencją marketingową specjalizującą się w dostarczaniu klientom efektywnych rozwiązań w dziedzinie komunikacji marketingowej. Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego posiadającą siedzibę i miejsce faktycznego zarządu na terytorium Polski oraz czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

W ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, Wnioskodawca przygotowuje na zlecenie swoich klientów różne rodzaje akcji promocyjnych polegających na przyznaniu na rzecz uczestnika akcji promocyjnych (Uczestnik) nagrody (Nagroda) po spełnieniu wymienionych w regulaminie warunków. Wśród rodzajów organizowanych przez Wnioskodawcę akcji marketingowych są konkursy (Konkursy) oraz loterie promocyjne (Loterie Promocyjne). Warunki poszczególnych Konkursów oraz Loterii Promocyjnych przewidziane są w regulaminach przygotowywanych dla potrzeb poszczególnych Konkursów oraz Loterii Promocyjnych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne