Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.598.2019.2.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.598.2019.2.KS
prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z planowanym zakupem floty autobusowej w ramach projektu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2019 r. (data wpływu 13 września 2019 r.), uzupełnionego pismem z dnia 13 listopada 2019 r. (data wpływu 13 listopada 2019 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 6 listopada 2019 r., nr 0114-KDIP4.4012.598.2019.1.KS o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z planowanym zakupem floty autobusowej w ramach projektu () - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z planowanym zakupem floty autobusowej w ramach projektu ().
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina () jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT. Składa miesięczne deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7. W ramach swojej działalności Gmina dokonuje szeregu czynności, do wykonania których zobowiązana jest na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506 ze zm.), w szczególności zaspokajanie potrzeb wspólnoty obejmujące m.in. lokalny transport zbiorowy, art. 7 ust. 1 pkt 4. Gmina realizuje projekt () w ramach konkursu () dla projektów dotyczących zrównoważonej mobilności miejskiej w zakresie budowy, przebudowy uzupełniającej do poziomu krajowego infrastruktury transportu publicznego. W ramach projektu planuje się zakup 6 autobusów miejskich wyposażonych w silniki spełniające normę emisji spalin Euro VI. Głównym celem szczegółowym jest zmniejszenie oddziaływania systemu transportowego na środowisko i klimat w tym ograniczenie emisji pyłów i substancji szkodliwych dla atmosfery oraz poprawa dostępności i jakości transportu publicznego na terenie Miasta () i jej obszaru. Okres realizacji projektu od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2020 r. Gmina jest na etapie pre-umowy. Faktury dokumentujące powyższy zakup floty autobusowej wystawione będą na Gminę. W ramach projektu Gmina dokona zakupu 6 autobusów, które zamierza przekazać na podstawie umowy dzierżawy spółce komunalnej (). Gmina posiada 100% udziałów w spółce (). Umowa cywilnoprawna dzierżawy autobusów będzie zawarta na okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2026 r.. Za dzierżawę autobusów Gmina będzie wystawiać faktury opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Dzierżawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz wydzierżawiającego czynszu dzierżawnego za każdy miesiąc dzierżawy. Zgodnie z umową dzierżawy koszt badań technicznych, konserwacji oraz napraw bieżących autobusów i ich wyposażenia będzie pokrywała spółka. Gmina przewiduje po 5 letnim okresie trwałości projektu możliwość przekazania zakupionych autobusów jako wniesienie aportu zwiększającego kapitał (udziały) spółki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty