04.10.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 04.10.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.357.2019.1.RMA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.357.2019.1.RMA

Korekta podatku należnego poprzez anulowanie wystawionych faktur VAT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2019 r. (data wpływu 16 sierpnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego (anulowania transakcji) - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego (anulowania transakcji).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, Sp. z o.o. jest czynnym podatnikiem VAT. Przeważającym rodzajem prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej jest hurtowa sprzedaż i dystrybucja produktów spożywczych, napojów oraz wyrobów tytoniowych, w szczególności do sieci sklepów detalicznych. Zamówienia na dostawy przyjmowane są telefonicznie, zbierane bezpośrednio od klientów przez przedstawicieli handlowych lub za pomocą poczty elektronicznej przez pracowników Biura Obsługi Klienta (dalej: BOK), zlokalizowanych w 16 oddziałach Spółki. Po przyjęciu, zamówienie przekazywane jest do dalszej realizacji przez magazyn danego oddziału, a pracownik BOK wystawia fakturę dokumentującą sprzedaż towarów. W ramach realizowanych dostaw towar jest wydawany z magazynu i własnym transportem Wnioskodawcy bądź transportem najętym dostarczany do klienta. Do zamówienia (transportowanego, zamówionego towaru) dołączona jest faktura, którą kierowca ma za zadanie przekazać nabywcy w momencie odbioru towaru. Zdarzają się sytuacje, w których klient odmawia przyjęcia towaru lub nie odbiera zamówionego wcześniej towaru bądź transakcja nie może dojść do skutku z innych przyczyn nie leżących po stronie Wnioskodawcy. Do głównych przyczyn należą m.in.:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne