Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.541.2018.2.IG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.541.2018.2.IG
wykonywana inwestycja, spowodowana Inwestycją Niedrogową Przedsiębiorcy, w celu wykonania której Przedsiębiorca przekazuje Gminie środki finansowe, spełnia warunki dla uznania jej za opodatkowane podatkiem VAT świadczenie usług przez Gminę na rzecz Przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy. Gmina będzie zobowiązana do rozliczenia podatku w ramach mechanizmu odwrotnego obciążenia od części kwoty wykazanej na wystawionej przez firmę budowlaną fakturze dokumentującej usługi wymienione w poz. 2-48 załącznika nr 14 do ustawy
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2018 r. (data wpływu 31 sierpnia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 21 listopada 2018 r. (data wpływu 26 listopada 2018 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 6 listopada 2018 r. otrzymane przez Wnioskodawcę w dniu 14 listopada 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie rozpoznania świadczenia usług (pytanie nr 1) oraz stawki podatku (pytanie nr 2)
- nieprawidłowe w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego (pytanie nr 3).
UZASADNIENIE
W dniu 31 sierpnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania świadczenia usług, stawki podatku oraz zastosowania mechanizmu odwrotnego. Wniosek został uzupełniony w dniu 21 listopada 2018 r. (data wpływu 26 listopada 2018 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 6 listopada 2018 r. otrzymane przez Wnioskodawcę w dniu 14 listopada 2018 r.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zakresu działania gminy, w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Jednocześnie zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym zaspokajanie potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy i zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2 zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego. Gmina powołała w tym celu jednostkę budżetową, która wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami m.in. w zakresie budowy dróg czy przebudowy dróg. Realizując swoje zadania własne Gmina zawarła na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy o drogach publicznych Porozumienie z Przedsiębiorcą planującym tzw. Inwestycję Niedrogową (polegającą na budowie budynku biurowo-administracyjnego z urządzeniami infrastruktury technicznej). Zgodnie z zawartym porozumieniem na współfinansowanie realizacji inwestycji, Gmina zobowiązała się do wykonania Inwestycji Drogowej tzn. przebudowy pasa drogowego drogi publicznej (ogólnodostępnej), polegającej na budowie drogi dojazdowej wraz z oświetleniem i odwodnieniem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty