05.11.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.723.2018.1.RS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.723.2018.1.RS

Laptopy wraz z oprogramowaniem, tablice interaktywne, notebooki wraz z oprogramowaniem i projektory, dywan interaktywny nie zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, ich planowana dostawa na rzecz Gminy nie będzie podlegała opodatkowaniu stawką podatku 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, lecz zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy stawką podatku 23%.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2018 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 11 października 2018 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Gminy laptopów wraz oprogramowaniem, tablic interaktywnych, notebooków wraz z oprogramowaniem, projektorów, dywanu interaktywnego i komputera stacjonarnego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 11 października 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku do planowanej dostawy na rzecz Gminy laptopów wraz oprogramowaniem, tablic interaktywnych, notebooków wraz z oprogramowaniem, projektorów, dywanu interaktywnego i komputera stacjonarnego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji VAT i wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki swoich jednostek organizacyjnych. W dniu 30 maja 2018 r. podpisała umowę z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie projektu unijnego pod nazwą współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej 10 Innowacyjna edukacja, Działania 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe, Poddziałania 10.2.2 Kształcenie ogólne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Realizacja projektu dotyczy jednostki budżetowej pod nazwą Szkoła Podstawowa i Przedszkole w miejscowości (w rozumieniu przepisów prawa oświatowego zespół szkolno-przedszkolny). Gmina w powyższym zakupie jest Zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.). Gmina oprócz faktury dokumentującej nabycie sprzętu wymienionego we wniosku będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzającego zakup, ponieważ jest organem nadzorującym daną placówkę oświatową. Głównym celem projektu jest poprawa efektywności i jakości kształcenia uczniów szkoły podstawowej poprzez wzrost kompetencji kluczowych (ITC) m. in. w zakresie zajęć komputerowo-cyfrowych (nauka programowania) (TIK). W związku z powyższym planuje się zakup: - 36 laptopów z oprogramowaniem po 3.000 zł za sztukę o wartości 108.000 zł, wykorzystywanych na zajęciach pozalekcyjnych w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych TIK, - 4 notebooki z oprogramowaniem po 3.000 zł za sztukę o wartości 12.000 zł, do wykorzystania w pracy z tablicą interaktywną do kształtowania kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, TIK czy j. obcych, - 4 tablice interaktywne po 7.000 zł za sztukę o wartości 28.000 zł, do wykorzystania w zajęciach jak wyżej, - 4 projektory po 2.800 zł za sztukę o wartości 11.200 zł, do wykorzystania w pracy z tablicą interaktywną do kształtowania kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, TIK czy j. obcych, - 1 komputer stacjonarny wraz ze specjalistycznym oprogramowaniem po 6.500 zł o wartości 6.500 zł, jako doposażenie gabinetu logopedycznego, - 1 dywan interaktywny po 8.000 zł za sztukę o wartości 8.000 zł, do kształtowania kompetencji kluczowych uczniów najmłodszych. Tablica interaktywna, co do zasady, nie jest urządzeniem samodzielnym i aby zaoferować pełnię możliwości musi być częścią zestawu, który zawiera także: - projektor, który rzuca obraz na powierzchnię tablicy, - notebook, który będzie odpowiedzialny za generowanie treści wyświetlanej przez projektor na powierzchni tablicy interaktywnej będzie z nią współpracował. Tablica jest urządzeniem dostarczającym funkcję dotyku do wyświetlonej treści. Działa jak duży ekran dotykowy, który w zależności od technologii, w jakiej wykonano tablicę, może być obsługiwany za pomocą palca, lub specjalnego pisaka. Dywan interaktywny to samodzielne urządzenie z wbudowaną jednostką. Dywan interaktywny to interaktywne urządzenie spełniające jednocześnie funkcję podłogi i stołu interaktywnego stanowiące pomoc dydaktyczną dedykowaną do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych wraz z zestawem treści multimedialnych przeznaczonych do pracy z dziećmi w klasach 1-3 (edukacja wczesnoszkolna). Wymagania dywanu interaktywnego: a) interaktywne urządzenie projekcyjne, które zawiera w jednej zamkniętej obudowie wszystkie elementy niezbędne do pracy urządzenia, w tym czujnik ruchu, projektor i komputer. Do prawidłowego działania urządzenia nie dopuszcza się możliwości dołączenia urządzeń zewnętrznych, b) tryb pracy: funkcja podłogi interaktywnej, c) zestaw co najmniej 30 gier polskojęzycznych i zabaw ruchowych do pracy z dziećmi w klasach 1-3 (edukacja wczesnoszkolna) w zakresie rozwoju dużej motoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości i szybkości reakcji, d) sterowanie pracą urządzenia, w tym włączenie i wyłączenie oraz obsługa menu i wybór gier musi być realizowana za pomocą dostarczonego pilota zdalnego sterowania lub całkowicie interaktywnie (ruchem rąk i nóg), e) obsługa gier wyłącznie za pomocą ruchu ciała (rąk, nóg, głowy, itp.) bez zakładania dodatkowych czujników i innych elementów elektronicznych, f) możliwość wykorzystania w każdym pomieszczeniu, na dowolnej macie bez konieczności montowania jakichkolwiek dodatkowych urządzeń elektronicznych czy rozkładania dedykowanych specjalnych mat, g) poprawność działania urządzenia w pomieszczeniach o wysokości od 2,5 metrów do 5 metrów, h) wbudowane nagłośnienie, i) możliwość podłączenia zewnętrznego systemu głośników, j) możliwość podłączenia urządzenia do Internetu za pomocą sieci kablowej, sieci WiFI, k) możliwość zdalnego wykonywania uaktualnień oprogramowania za pomocą sieci Internetu bez udziału użytkownika, 1) standardowe zasilanie 230 V bez konieczności wydzielenia dedykowanych linii zasilających, m) szkolenie użytkowników, n) dywan interaktywny w komplecie zawiera: - wbudowany detektor ruchu, - wbudowany projektor krótkoogniskowy o jasności nie mniejszej niż 3200 ANSI lumenów, - wbudowany komputer klasy PC, - zestaw min. 30 interaktywnych gier i zabaw edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w klasach 1-3 (edukacja wczesnoszkolna), - pilot zdalnego sterowania, - moduł WiFi, - wieszak sufitowy, - kabel zasilający, - instrukcja obsługi w języku polskim, dodatkowa mata do wyświetlenia zapewniająca higieniczne użytkowanie urządzenia. Gmina w planowanym ogłoszeniu przetargu wskaże, że sprzęt należy dostarczyć do Szkoły Podstawowej i Przedszkola, w dniu dostawy przygotuje umowę o nieodpłatnym przekazaniu ww. sprzętu, dodatkowo zastrzeże, że licencje na oprogramowania należy wystawić na ww. Szkołę Podstawową i Przedszkole. Faktury za zakupione wyposażenie wraz z montażem zostaną wystawione na Gminę - Urząd Gminy z NIP Gminy Beneficjenta projektu. Ponadto powyższe zakupy nie będą wykorzystywane do celów zarobkowych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne