Interpretacja indywidualna z dnia 04.10.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.490.2018.1.RR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.490.2018.1.RR
ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2018 r. (data wpływu 21 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej zwana również jako: "Spółka" lub Dostawca) prowadzi działalność polegająca na wydawaniu książek, czasopism i pozostałych periodyków oraz sprzedaży detalicznej prowadzonej przez dom sprzedaży wysyłkowej lub internet, oraz sprzedaży detalicznej książek prowadzonej w wyspecjalizowanych sklepach.
Spółka rozważa wprowadzenie nowego kanału dystrybucji i nowy model biznesów dystrybucji książek - umów sprzedaży konsygnacyjnej z podmiotami będącymi przedsiębiorcami prowadzącymi własne punkty sprzedaży detalicznej (dalej zwani również jako "Odbiorcy").
Odbiorcy są zainteresowani nabywaniem od Wnioskodawcy książek w celu ich dalszej odsprzedaży we własnym imieniu i na własny rachunek Odbiorca mają prawo do swobodnego prowadzenia polityki cenowej i promocyjnej w odniesieniu do cen książek oferowanych swoim klientom Odbiorcy mają prawo do przekazywania Dostawcy wypracowanych rekomendacji i preferencji w zakresie nabywanych książek. Biorąc pod uwagę własną analizę popytu klientów oraz własną strategię sprzedażową i promocyjną opracowaną przez kontrahentów. Odbiorcy mają prawo do oferowania klientom w prowadzonych punktach sprzedaży towarów innych niż książki dostarczane przez Dostawcę na podstawie planowanej umowy. W ramach nowego modelu biznesowego, zgodnie z zasadami współpracy ustalonymi umową Wnioskodawca zobowiązuje się do realizacji zamówień Odbiorcy w określonym terminie. Odbiorcy na podstawie przedstawionej oferty będą zamawiali od Wnioskodawcy określone przez nich ilości książek niezbędnych do utrzymania ciągłości sprzedaży. Odbiorcy będą składali zamówienia drogą elektroniczną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty